Квартальна звітність: нюанси на «гарячій» лінії в податковій Тернополя

Квартальна звітність: нюанси на «гарячій» лінії в податковій Тернополя

У Тернопільській ОДПІ відбулась чергова «гаряча» лінії щодо подання квартальної звітності. На запитання додзвонювачів відповідала начальник відділу електронних сервісів та звітності Любов Воловоденко.

Що найбільше цікавило громадян?

– Хочу подавати звітність електронно. Яким чином мені потрібно це робити?

– Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет» користувачу потрібно зайти за посиланням cabinet.sfs.gov.ua, в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим «Введення звітності», який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів.

У режимі «Введення звітності» в панелі навігації необхідно обрати відповідний фільтр, а саме: Рік, Період та Тип форми.

За замовчуванням користувач отримує перелік всіх звітів за відповідний звітний період. Звітний період (місяць, квартал чи рік) визначається двома параметрами – роком та місяцем.

Звертаємо увагу, що вибраний період Рік 2017 період грудень означає, що для перегляду і створення доступні форми щомісячної звітності за грудень 2017 року, квартальної за 4-й квартал 2017 року і річної за 2017 рік.

Із запропонованого переліку форм, необхідно вибрати саме ту форму звітності, яка безпосередньо відповідає необхідному звітному періоду.

Також, можете прийти у Центр обслуговування платників, де вам нададуть практичну допомогу у заповненні звітності. Телефон для довідок: 43-46-10.

– У які строки повинні звітувати підприємці на спрощеній системі оподаткування?

– Платники, які обрали спрощену систему оподаткування 1 або 2 групу подають до податкової інспекції декларацію один раз на рік. Термін подання декларації протягом 60 календарних днів після закінчення звітного року (У 2018 році за минулий рік – 1 березня). Платники, котрі обрали 3 групу єдиного податку подають декларацію у строки, передбачені для квартального звітного періоду, тобто, протягом 40 днів по закінченню звітного кварталу (у 2018 році звітуються до 9 лютого).

– Фірма робила закупку в громадянина, утримала податок. Однак, у формі 1ДФ помилились в ідентифікаційному номері. Скажіть чи велике порушення з такою помилкою?

– Хочу наголосити, що графа 2 «Податковий номер» є одним з обов’язкових реквізитів при заповненні податкового розрахунку за формою № 1ДФ. Невідображення, відображеннями з помилками цього реквізиту є порушенням вимог Порядку щодо заповнення  такого розрахунку. Адже, саме він ідентифікує особу, якій фірма виплатила грошові кошти. За таке порушення передбачений штраф в сумі 510 грн. Це – на перший раз. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

– На фірмі є працівник, який свого часу відмовився від ідентифікаційного номера, про що мав відмітку – штамп податкової в паспорті. Бухгалтер, подаючи інформацію про його доходи у формі № 1ДФ, зазначала серію та номер паспорта. Зараз він виробляє новий, біометричний паспорт. Що надалі зазначати в 1ДФ?

– Форму бланка паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм затверджено відповідною Постановою Кабміну № 302. Коротко опишу його форму, щоб відповісти на Ваше запитання. Паспорт містить зону віртуальної перевірки (VІ), де зазначено, що паспорт громадянина України – власність України. Крім того, у паспорті є назви полів, зокрема:

«РНОКПП/R№TRC» (реєстраційний номер облікової картки платника податків), який зазначається десятьма цифрами.

«Документ№/DOCUMENT№» Номер документа встановлюється Державною міграційною службою і містить дев’ять цифр. У разі наявності офіційного повідомлення податкового органу про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, у відповідному полі проставляється слово «відмова». Якщо така інформація відсутня, то відповідне поле не заповнюється. Таким чином, при наявності в електронному паспорті громадянина України проставленого слова «відмова», бухгалтер у формі № 1ДФ при наданні інформації стосовно такої фізичної особи, відображає номер паспорта, який містить дев’ять цифр.

– Студент навчався в університеті на платній основі. За навчання оплачувала його бабця. Чи може він скористатись податковою знижкою на навчання?

– Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені.

Однак, якщо за навчання студента сплатили особи, які не є членами його сім’ї першого ступеня споріднення, а це брат, сестра, дід, баба та інші особи, то право на податкову знижку щодо таких сум відсутнє.

Зазначена норма передбачена п.п. 14.1.263 ст. 14; п.п.166.3.3 ст. 166 Податкового кодексу України.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *