У Кабміні вирішили скасувати ДСТУ, що регламентує технічні вимоги до шкільних автобусів. Ініціаторами виступили народні депутати Колебошин і Бабак, пише УНІАН.
В асоціації “Укравтопром” впевнені, що готується законодавча лазівка для завезення в Україну чергового автохламу. Але цього разу мова йде про безпеку дітей.
У “Слуги народу” хочуть закуповувати автобуси, що були у використанні, наприклад, у Канаді. Нардепи стверджують, що стандарт ДСТУ застарів і написаний в інтересах конкретних виробників, які створили таку собі “монополію”.
Денис Шмигаль вже доручив “Українському науково-дослідному центру проблем стандартизації, сертифікації та якості” вивчити питання.
У галузевій асоціації “Укравтопром” не розуміють про яку монополію йде мова, оскільки, шкільні автобуси виготовляють кілька українських автовиробників: “Богдан”, “Еталон”, “УкрАвто”, “Черкаський автобус”, “Часовоярські автобуси”.
ДСТУ лише прописує вимоги щодо безпеки для шкільних автобусів, єдині на всій території України, для всіх виробників – як вітчизняних, так і закордонних. Іноземні виробники мають можливість пропонувати свої автобуси до тендерів через офіційні представництва.
“Звичайно, чинний з 2009 року стандарт необхідно оновити відповідно до чинних Правил ЄЕК ООН. Але повне скасування ДСТУ більше схоже на створення схеми для завезення “автохламу” з Північної Америки та Європи. Допуск до тендерів на поставку шкільного транспорту б/у техніки з інших країн призведе до погіршення екології та збільшення числа ДТП за участю дітей. Потрібно діяти по-іншому: обговорити й затвердити текст нового стандарту ДСТУ 2020 року, а тільки потім, скасовувати чинний ДСТУ,- вважають в галузевій асоціації “Укравтопром”. “Скасовувати діючий стандарт, щоб потім розробляти нові вимоги до шкільних автобусів – вважаємо неприпустимим. Такий підхід дозволить створити невизначений період часу, протягом якого, в Україні буде відбуватися безконтрольна реалізація будь-яких автобусів з метою шкільних перевезень. Це ящик Пандори – швидко знайдуться бізнесмени, які спробують пересадити українських школярів на канадський варіант “автоблях”, – коментує Юхим Хазан, віце-президент асоціації “Укравтопром”.
“Хто і де буде ремонтувати стару техніку з Канади? Хто буде перевіряти технічний стан автобусів – йдеться про транспорт для дітей! Будь-який автодилер, який планує реалізовувати нову для ринку марку авто, спочатку готує інфраструктуру – створює мережу СТО, вчить персонал, забезпечує склади запасних частин. Припустимо, десь в Полтавській або Херсонській області, в якомусь районному центрі, вийде з ладу канадський автобус – яким чином і хто його буде ремонтувати? Сподіваємося, що стандарт оновлять відповідно до актуальних Правилами ЄЕК ООН. Тому що, скасування ДСТУ перетворить нас в Кубу або Мексику, де десятиліттями експлуатуються старі шкільні автобуси з США і Канади”,- коментують в галузевій асоціації “Укравтопром”.
Теґи:шкільні автобуси