У Головному управлінні ДПС у Тернопільській області нещодавно відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо основних вимог та причин відмови бюджетного відшкодування ПДВ.
На запитання платників податків відповідав начальник управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Тернопільській області Валерій Лісницький.
Під час «гарячої лінії» посадовець поінформував про податкові зміни, внесені Законом України від 23 лютого 2024 року №3603-ІХ щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства. Відповідно до змін, із 1 липня 2024 року терміни проведення перевірок з питань достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування ПДВ скорочуються з 60 календарних днів до 40 календарних днів. Строк проведення камеральної перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, складає 20 календарних днів.
Валерій Лісницький відповідав на запитання щодо основних вимог для отримання бюджетного відшкодування ПДВ. Суб’єкт господарювання може його отримати за відсутності операцій з ризиковими постачальниками, рівень податкової віддачі з податку на прибуток повинен становити не менше 1%, наявна кількість працюючих та середня заробітна плата, забезпеченість основними засобами, відсутність накопичення залишків товарно-матеріальних цінностей.
Водночас, платники податків отримали відповіді на запитання щодо причин відмови в отриманні бюджетного відшкодування ПДВ при проведенні документальних перевірок.
Валерій Лісницький зауважив, що найчастіше трапляються помилки при заповненні додатка 3 «Розрахунок сум бюджетного відшкодування» до податкової декларації з податку на додану вартість, а саме невірно вказано або не вказано код ІПН платника, по якому включено від’ємне значення до розрахунку бюджетного відшкодування; не вказано період виникнення від’ємного значення.
При бажанні отримати бюджетне відшкодування ПДВ суб’єкти господарювання не враховують відсутність оплати від’ємного значення, включеного до розрахунку бюджетного відшкодування або те що оплата здійснена пізніше, ніж звітний період, за який подано декларацію із заявленим бюджетним відшкодуванням ПДВ.
Також акцентовано увагу на причини відмови: повторне включення до розрахунку бюджетного відшкодування від’ємне значення, яке вже включалося в попередні звітні періоди до бюджетного відшкодування; невірно визначено період виникнення від’ємного значення в додатку 3 «Розрахунок сум бюджетного відшкодування», якщо в додаток 1 були включені старі податкові накладні і їх включають до бюджетного відшкодування. У такому випадку в додатку 3 потрібно зазначити поточний період виникнення від’ємного значення, а не період виписки таких податкових накладних. Імпорт відображається не в періоді виникнення, а в наступному; подріблення податкових накладних на суми, яких в реєстрі немає; відсутність нарахування умовного продажу по товарних залишках, реалізація нижче балансової (залишкової вартості).
Також було запитання щодо заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення.
Посадовець нагадав, що задля якісної та оперативної комунікації із громадськістю та бізнес-спільнотами й асоціаціями, які представляють інтереси платників податків, у Головному управлінні ДПС у Тернопільській області створено комунікаційну податкову платформу. Саме на цю електронну скриньку (tr.ikc@tax.gov.ua) можна надсилати запити або звернення, в яких необхідно викласти зміст питання, що потребує вирішення.
Додзвонювачі отримали фахові відповіді на всі запитання щодо заявленої тематики.
Сектор інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Тернопільській області.