У Тернополі провели семінар для штатних та підмінних диспетчерів пожежно-рятувальних підрозділів (ФОТО)

3-6 грудня в м. Тернопіль проводилось семінар-заняття з штатними диспетчерами підпорядкованих підрозділів Управлінні ДСНС України у Тернопільській області та особовим складом, який виконує обов’язки підмінних диспетчерів, організовані з метою вдосконалення їхніх професійних навичок.

Під час семінару організатори опрацьовували з особовим складом питання щодо особливостей дій диспетчерів під час отримання повідомлення на номер екстреного виклику «101», а також інформування служб взаємодії та забезпечення заходів, спрямованих на ефективне застосування сил і засобів при гасінні пожеж чи ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій. Обговорили й питання щодо використання засобів телекомунікації у повсякденній діяльності, ведення переговорів та радіообміну в умовах, коли система зв’язку працює з перешкодами, обговорювалися й інші проблемні питання, що виникають під час несення служби. Також, під час даного заходу, розглянули основні вимоги наказів ДСНС України та інших керівних документів, що регламентують порядок організації діяльності диспетчерської служби та провели вивчення додаткових інструкцій щодо прийому й обробки повідомлень різного характеру, порядку оброблення, узагальнення інформації з місць проведення робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій та пожеж.

Чимало уваги приділено проблематиці спілкування з абонентами-іноземцями, котрі звертаються по допомогу до рятувальників. До слова, кожен диспетчер володіє сертифікатом про володіння англійською мовою СМR-3. Тож, використовуючи свої знання, співробітники Служби порятунку,  відпрацьовували різні ситуації, які можуть виникнути під час прийому повідомлення від англомовних абонентів: щодо реагування диспетчерів на різного роду повідомлення, що стосуються не лише пожеж, але і рятування людей на воді, ліквідації наслідків дорожньо-транспортних пригод та інших подій.

В рамках проведення навчань, психологи Управління проводили з диспетчерами тренінги, направлені на формування психологічної стійкості, вдосконалення професійних навичок, розвиток оперативного мислення і мовлення. Основним напрямком у роботі фахівців психологічної служби була арт-терапія, зокрема вправи на мовну креативність, робота з асоціативними картками тощо. Учасники тренінгу вчилися ставити цілі, знаходити ресурси для подолання перешкод, що трапляються на шляху, працювали над мотивацією. Також вони отримали інструментарій для вдосконалення власних навичок спілкування, розширення словникового запасу, вміння якомога точніше передавати інформацію, а ще мали змогу попрацювати над своїми емоціями, зрозуміти, як саме почувають себе під час несення служби, виконання оперативних завдань та порівняти свій емоційний стан з тим, який є для них звичним удома.

Такі заняття організовуються щороку та мають значний вплив на вдосконалення професійної майстерності співробітників оперативно-диспетчерської служби, яка є першою ланкою системи організації заходів з ліквідації надзвичайних подій та ситуацій. Саме на ній лежить велика відповідальність за належне виконання службових обов’язків, починаючи із прийому повідомлення про подію, закінчуючи остаточною її ліквідацією. Тому постійне підвищення рівня професійної майстерності диспетчерів дозволяє звести до мінімуму ймовірність помилок, що не припустимі в роботі Служби порятунку.

Автор




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *