Особливості свята Чорна п’ятниця


Про Чорну п’ятницю не чув тільки лінивий. З усіх екранів розповідають про грандіозні знижки та можливість отримати круті речі мало не задарма. Однак багато хто ставиться до цього свята скептично, вважаючи, що гучний розпродаж — не більш ніж вдалий маркетинговий хід. 2021 року Чорна П’ятниця пройде 26 листопада. Чи варто витрачати час на шопінг і чи є шанси суттєво заощадити? Розбираємось у цій статті.

Як з’явилася Чорна п’ятниця

Історія Black Friday почалася ще близько 150 років тому, але культову назву свято набуло лише у 1966 році. Саме тоді незадоволені жителі США (а саме Філадельфії) «очорнили» цей день через загальний хаос, жахливі черги та пробки, що утворилися на дорозі. Сьогодні з цим простіше: вже не потрібно займати з ночі чергу в намічений магазин, щоб заполучити потрібну річ зі знижкою. Багато товарів можна замовити онлайн, і навіть заздалегідь додати в кошик, оформивши покупку на день Х.

Конкретної щорічної дати проведення у Чорній п’ятниці немає. Вона прив’язана до Дня подяки та проходить у першу листопадову п’ятницю після нього. З кожним роком до участі у святі приєднується дедалі більше продавців, від фірмових мережевих гіпермаркетів до невеликих крамниць handmade. Реалізатори виставляють знижки на товар на власний розсуд: це може бути й 5%, і 10%, і навіть 80-90%! Причому ажіотаж серед покупців часто настільки великий, що багато продавців продовжують свято та влаштовують Чорні Вихідні або навіть цілий Чорний Тиждень. Приклад — Чорна П’ятниця в магазині Алло, до якої приєднується ще й понеділок.

У чому каверза?

Багато покупців з недовірою ставляться до Чорної п’ятниці, оскільки вважають, що продавці не зменшуватимуть ціну на справді добрий товар. Але насправді зиск мають обидві сторони. Отже, навіщо реалізаторам потрібний день знижок?

  1. Привернути увагу до магазину. Навіть найпопулярніші торгові точки не відмовляються від безкоштовної реклами та теж хочуть отримати кілька нових постійних покупців.

  2. Підвищити лояльність відвідувачів. Знижки — це привід заглянути навіть у те місце, де раніше ціни здавались надто високими. Якщо ж покупець отримає хороший сервіс і залишиться задоволений, високі шанси, що він повернеться знову вже у звичайний день.

  3. Продати товар. Зрозуміло, найбільші знижки до Чорної п’ятниці отримують неходові товари та колекції минулих сезонів. Покупець при цьому може купити дійсно якісну річ за безцінь, хай і не з новинок.

  4. Підвищити рівень продажів за рахунок комплексних покупок. Саме у «знижковий» день люди залишають у магазині більше грошей, ніж планували спочатку, адже червоні цінники із привабливими сумами так і притягують погляд. У Чорну п’ятницю найлегше продати не тільки, наприклад, смартфон, а й навушники та повербанк до нього — за знижкою!

До речі, навіть за величезних знижок продавці ніколи не залишаються в накладі. Річ у тому, що в Чорній п’ятниці беруть участь і багато прямих виробників, які відвантажують у торгові точки певний товар з мінімальною націнкою. В результаті вигоду отримують усі від виробника до покупця. Можна сміливо сказати, що Black Friday — це не спосіб обдурити довірливих людей, а реальна можливість оновити гардероб, поміняти застарілу техніку або придбати помаду мрії за смішні гроші.

Автор

Avatar

журналіст, газета "Наш ДЕНЬ"




Схожі публікації

Залишити коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *